POLITYKA PRYWATNOŚCI

Sklepu internetowego elizz.pl

  1. Przepisy wstępne i definicje

1.Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (zwane dalej „OWH”) regulują stosunki prawne pomiędzy spółką

Nazwa sklepu: ELIZZ s.r.o.
Lokalizacja firmy: Vojtaššákova 601/117 027 44 Tvrdošín, Słowacja

REGON 54015332
NIP: 2121576028
VAT: SK2121576028

Konto bankowe: IBAN: SK08 0200 0000 0045 1179 7857  BIC: SUBASKBX v rámci VÚB banka, a.s.

Sprzedającym, który jest płatnikiem VAT/Podatek od towarów i usług/

(dalej również „Sprzedawca”) oraz każdą osobę będącą Kupującym towary lub usługi oferowane przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym, która występuje jako konsument zgodnie z pozostałymi postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz obowiązującymi przepisami prawa określającymi konsumenta, w ramach obowiązującego ustawodawstwa słowackiego Republiki, w szczególności ustaw: Ustawa nr. 102/2014 Dz. o ochronie konsumentów przy sprzedaży towarów lub świadczeniu usług na podstawie umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem Sprzedawcy nr. 250/2007 Dz. o ochronie konsumentów z późniejszymi zmianami, Ustawa nr. 22/2004 Dz. o handlu elektronicznym z późniejszymi zmianami, Ustawa nr. 40/1964 brzmienie prawa Kodeksu Cywilnego z późniejszymi zmianami, Ustawa nr. 250/2007 Dz. o sprawie ochrony konsumentów, z późniejszymi zmianami.

1.1.Kontakt mailowy i telefoniczny ze Sprzedawcą to:

Email: elizzeshopsk@gmail.com

Tel. č.: 0902 245 657

1.4.Adres do przesyłania dokumentów, reklamacji, odstąpienia od umowy itp. to:

ELIZZ s.r.o., Vojtaššákova 601/117 027 44 Tvrdošín, Słowacja

1.2.Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe regulują stosunki prawne pomiędzy Kupującymi będącymi konsumentami a Sprzedającym.

1.3.Pojęcie Sklep Internetowy jest tożsame z pojęciem Sklepu Elektronicznego.

2.Kupującym jest każda osoba (osoba fizyczna lub prawna), która przesłała zamówienie za pośrednictwem elektronicznego formularza zamówienia za pośrednictwem strony internetowej Sprzedającego lub innego środka porozumiewania się na odległość.

2.1.Konsumentem jest Kupujący będący osobą fizyczną, który przy zawieraniu umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego Sprzedawcy nie działa w zakresie swojej działalności gospodarczej.

2.2.W przypadku stosunków umownych (a także innych stosunków prawnych, które mogą wynikać ze stosunku umownego) z Kupującymi, którzy działają jako osoby prawne, ew. z osobami fizycznymi – przedsiębiorcom działającym w ramach prowadzonej działalności gospodarczej/Kupującym niebędącym konsumentami /podlegają przepisom ustawy nr. 513/1991 Dz. Kodeksu handlowego z późniejszymi zmianami.

2.3.Na potrzeby niniejszych Ogólnych Warunków umowa na odległość oznacza umowę pomiędzy Sprzedawcą a konsumentem, zawartą wyłącznie za pośrednictwem jednego lub kilku środków porozumiewania się na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności Sprzedawcy i konsumenta, w szczególności poprzez skorzystanie ze strony internetowej lub innych środków komunikacji na odległość.

2.4.Termin Umowa Sprzedaży obejmuje umowę zakupu, umowę o świadczenie usługi oraz umowę o dostarczanie treści elektronicznych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym.

3.Produkty (dalej również „Rzeczy”) to towary, usługi, które są przeznaczone do sprzedaży i są również publikowane w Sklepie internetowym Sprzedawcy.

3.1.Termin Towar obejmuje również treści elektroniczne, które nie są dostarczane na nośniku materialnym.

4.Sprzedawca jest jednocześnie operatorem systemu elektronicznego, za pośrednictwem którego prowadzi sklep internetowy w domenie o nazwie elizz.pl (dalej również „Sklep internetowy”).

5.

Właściwym organem nadzorującym zgodność z prawem ochrony konsumentów jest:

Inspektorat SOI dla regionu żylińskiego
Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79  Žilina 1  
Odbor výkonu dozoru
za@soi.sk
tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68
fax č. 041/763 21 39
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza

 

6.Reklamacje lub sugestie Kupujący może kierować również bezpośrednio do Sprzedawcy na adres wskazany w art. 1.1.1. w niniejszych OWH. Sprzedawca zaleca również, aby Kupujący kierowali reklamacje i sugestie (w związku z przyspieszeniem reklamacji) na ………… 

Każda reklamacja zostanie rozpatrzona przez Sprzedawcę w ciągu 10 dni roboczych od jej otrzymania. Sprzedający informuje Kupującego o swoim stanowisku w takiej samej formie, w jakiej Kupujący dostarczy Sprzedającemu reklamację.

7.Zgodnie z §3 ust. 1 lit. n), ustawa nr. 102/2014 Dz. Sprzedawca informuje konsumenta, że ​​nie istnieją szczególne kodeksy postępowania, do których przestrzegania Sprzedawca zobowiązał się przestrzegać, przy czym Kodeks Postępowania oznacza umowę lub zbiór zasad określających postępowanie Sprzedawcy, który zobowiązał się do przestrzegania niniejszego Kodeksu Postępowania w odniesieniu do jednej lub kilku szczególnych praktyk handlowych lub branż, chyba że wynika to z przepisów prawa lub innych aktów prawnych lub środków organu publicznego, do których przestrzegania Sprzedawca zobowiązał się, oraz sposobu, w jaki konsument może się z nimi zapoznać lub uzyskać ich brzmienie.

  1. Zamówienie produktu – zawarcie umowy kupna

1.Zawarciem umowy kupna przez Kupującego jest przesłanie przez Kupującego zamówionego produktu złożonego za pośrednictwem elektronicznego formularza zamówienia, skorzystania ze strony internetowej Sprzedającego lub innego środka porozumiewania się na odległość.

2.Umowa kupna między Kupującym a Sprzedającym zostaje zawarta w momencie doręczenia Kupującemu potwierdzenia otrzymania zamówienia, które Kupujący stworzył zgodnie z art. II. pkt. 1 niniejszych OWH przez Sprzedawcę, (elektronicznie na adres e-mail Kupującego wybranego przez Kupującego w procesie składania zamówienia).

2.1.W przypadku, gdy Kupujący wybierze płatność online kartą, płatność przelewem na konto Sprzedającego, umowa kupna zostaje zawarta w momencie jednoczesnego spełnienia dwóch warunków, a mianowicie:

2.1.1.Zaksięgowanie łącznej ceny zamówienia na koncie Sprzedającego.

2.1.2.Potwierdzając zamówienie Kupującego przez Sprzedającego zgodnie z art. II, pkt. 2 niniejszych OWH.

2.1.3.Jeżeli oba warunki określone w pkt 2.1.1 zostały spełnione. oraz 2.1.2. w pkt. II niniejszych OWH. Umowa kupna zostaje zawarta z chwilą spełniania warunku.

3.Umowa kupna zawierana jest na czas określony i wygasa w szczególności z chwilą wypełnienia wszystkich zobowiązań Sprzedającego i Kupującego.

3.1.Umowę kupna można również rozwiązać w innych przypadkach określonych przez porządek prawny Republiki Słowackiej, w szczególności za porozumieniem stron umowy, odstąpieniem od umowy przez konsumenta lub brakiem zapłaty ceny za zamówiony towar w terminie.

4.Sprzedawca informuje Kupującego, że w przypadku zamówienia produktów przez Kupującego, zamówienie wiąże się z obowiązkiem zapłaty na rzecz Kupującego, w wybranej przez Kupującego formie płatności.

III. Cena zakupu i warunki płatności

1.Cena towarów i usług zamawianych za pośrednictwem Sklepu internetowego (zwana dalej „ceną zakupu”) podana jest odrębnie dla każdego produktu i obowiązuje w chwili złożenia przez Kupującego zamówienia.

2.Walutą bazową jest złoty.

3.Cena zakupu towarów lub usług podana w sklepie internetowym Sprzedawcy jest całkowitą ceną towarów lub usług, zawierającą podatki i jest wyraźnie podana w sklepie internetowym Sprzedawcy. Cena zakupu towarów lub usług nie obejmuje kosztów transportu ani innych kosztów związanych z dostawą produktów. Sprzedający nie jest płatnikiem VAT/podatek od towarów i usług/.

4.Opcje dostawy transportu oraz informacje o opcjach dostawy podane są w Artykule VII. niniejszych OWH.

5.Opcje płatności oraz informacje o formach płatności podane są w Artykule IV niniejszych OWH.

  1. Opcje płatności
  2. Za towary i usługi w Sklepie Internetowym Sprzedawcy można zapłacić w następujący sposób:

1.1.Płatność kartą bankową przez stronę płatniczą – suma ……PLN

1.2.Płatność przelewem na konto Sprzedającego – suma……. PLN

1.3.Za pobraniem – suma …….. PLN

  1. Realizacja zamówienia

1.Sprzedający jest zobowiązany do realizacji zamówienia i dostarczenia towaru lub usługi Kupującemu w ciągu 30 dni od daty zawarcia umowy kupna zgodnie z art. II pkt. 2 i postanowień w OWH. Jednakże zwyczajowy termin wysyłki towarów lub usług przez Sprzedawcę wynosi od 2 do 3 dni roboczych od daty zawarcia umowy kupna, zgodnie z art. II pkt. 2 i postanowień w OWH.

1.1.Sprzedający jest zobowiązany dostarczyć Kupującemu produkty w zamówionej ilości i jakości wraz z dokumentami podatkowymi związanymi z zamówieniem oraz innymi dokumentami, jeśli takie istnieją i są typowe dla danych towarów lub usług.

2.Miejscem dostawy zamówionego produktu jest adres wskazany przez Kupującego w zamówieniu.

3.Sprzedający dostarczy produkt na własny koszt do Kupującego (lub osoby upoważnionej przez Kupującego do odbioru produktu) lub za pośrednictwem osób trzecich (firmy transportowe i kurierskie).

4.Dostawa produktu następuje poprzez jego przejęcie przez Kupującego (lub osobę upoważnioną przez Kupującego do odbioru produktu).

5.Sprzedający może wysłać towar, który jest natychmiast dostępny dla Kupującego oraz dodatkowo doręczyć pozostałą część zamówienia w terminie zgodnym z terminem dostawy wynikającym z niniejszych OWH, ale tylko pod warunkiem, że Kupujący nie poniesie z tego tytułu żadnych dodatkowych kosztów i tylko wtedy, gdy kupujący wyrazi na to zgodę.

6.Sprzedający ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 7 dni od dnia zawarcia umowy kupna zgodnie z art. 2 pkt. 2 niniejszych OWH, jeżeli ze względu na wyprzedaż zapasów lub niedostępność towaru nie ma możliwości dostarczenia towaru do kupującego w terminie określonym w niniejszym regulaminie lub w cenie określonej w sklepie internetowym, chyba że konsument zgadza się na wymianę. Sprzedającemu przysługuje również prawo odstąpienia od umowy, jeżeli podane w zamówieniu dane Kupującego nie są zgodne ze stanem faktycznym. Kupujący zostanie poinformowany o odstąpieniu od umowy telefonicznie lub e-mailem, a w przypadku zapłaty ceny zakupu lub jej części środki zostaną mu zwrócone w terminie 7 dni od dnia powiadomienia o odstąpieniu od umowy, w taki sam sposób, w jaki dokonano płatności.

 1. Prevzatie produktu

 

1.Ryzyko uszkodzenia produktu i odpowiedzialność za uszkodzenie produktu przechodzi na Kupującego dopiero po jego prawidłowym odbiorze, niezależnie od tego, czy Kupujący przejmie produkt osobiście czy za pośrednictwem uprawnionej osoby trzeciej.

2.Z chwilą przejęcia towaru własność zakupionego towaru przechodzi na Kupującego. W przypadku sprzedaży wysyłkowej własność przechodzi na Kupującego poprzez przejęcie przez Kupującego towaru w wyznaczonym przez niego miejscu dostawy.

2.1.Kupujący ma m.in. prawo nie przejąć dostarczonego towaru od przewoźnika, w szczególności jeżeli dostarczona rzecz jest innego rodzaju lub w przypadkach /powyższa kalkulacja ma jedynie charakter poglądowy i nie wpływa na inne uprawnienia Kupującego/:

  1. a) dostawy produktu/produktów sprzecznych z zawartą umową kupna
  2. b) dostawy produktu(ów) zawartego w uszkodzonym opakowaniu, lub
  3. c) dostawy produktu(ów) bez odpowiednich dokumentów.

2.2.Jeżeli produkt(y) jest/są dostarczane Kupującemu zgodnie z literą a) pkt 2.1 tego artykułu, Kupujący ma między innymi prawo do tego, aby Sprzedający dostarczył mu przedmiot bezpłatnie i bez zbędnej zwłoki zgodnie z warunkami uzgodnionymi w umowie kupna, albo poprzez wymianę produktu lub ich naprawy. Jeżeli taka procedura nie jest możliwa, Kupujący ma prawo zażądać rabatu od ceny zakupu lub odstąpić od umowy.

3.Sprzedający ma prawo do prawidłowej i terminowej zapłaty ceny zamówienia od Kupującego za dostarczony towar.

VII. Wysyłka – opcje i koszty dostawy

 

1.Koszty wysyłki Sprzedającego nie są wliczone w cenę zakupu produktu podanego na stronie internetowej.

  1. Opcje i cena dostawy za przewóz zamówionych produktów:

2.1. Opcje dostawy:

2.1.1.Kurierem 123

2.1.2. InPost

2.2. Cennik dostawy:

2.2.1. Koszt dostawy kurierem 123 kurier – suma…… PLN

2.2.2. Koszt dostawy Inpost – …… PLN

VIII. Odstąpienie Kupującego od umowy kupna bez podania przyczyny

1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania towaru, jeżeli Sprzedawca prawidłowo i terminowo wypełnił obowiązki informacyjne wynikające z § 3 ust. 1 lit. h). prawo pkt. 102/2014 Dz. z późniejszymi zmianami.

Jeżeli Sprzedawca terminowo i prawidłowo przekazał Konsumentowi informację o prawie odstąpienia od umowy na podstawie § 3 ust. 1 lit. h) ustawy nr. 102/2014 Dz.U., Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub od umowy zawartej poza lokalem Sprzedawcy w terminie 14 dni od dnia:

  1. a) przejęcia towaru zgodnie z art. VIII pkt. 1.1. niniejszych OWH w przypadku umów, których przedmiotem jest sprzedaż towarów,
  1. b) zawarcie umowy o świadczenie usług; lub
  1. c) zawarcie umowy o dostarczanie treści elektronicznych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym.

1.1. Towar uważa się za przejęty przez konsumenta z chwilą, gdy konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia, z wyjątkiem przewoźnika, przejmie wszystkie części zamówionego towaru lub gdy

  1. a) towary zamawiane przez konsumenta w jednym zamówieniu są dostarczane osobno, w momencie odbioru towaru, który został dostarczony jako ostatni,
  1. b) dostarcza towar składający się z kilku części lub sztuk, z chwilą przejęcia ostatniej części lub ostatniej sztuki,
  1. c) dostarcza towar wielokrotnie przez określony czas, w momencie przejęcia pierwszego dostarczonego towaru.

1.1.1. Jeżeli Sprzedawca udzielił Konsumentowi informacji zgodnie z § 3 ust. 1 litera h), ustawa nr. 102/2014 Dz. Ustaw z późniejszymi zmianami, nie później jednak niż w ciągu 12 miesięcy od rozpoczęcia trwania czasu na odstąpienie od umowy zgodnie z art. VIII pkt 1 niniejszych OWH termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca dodatkowo spełnił obowiązek informacyjny.

1.2. Jeżeli Sprzedawca nie przekazał konsumentowi informacji zgodnie z § 3 ust. 1 lit. h) Ustawa. nr. 102/2014 Dz. z późniejszymi zmianami lub w dodatkowym terminie zgodnie z art. VIII pkt. 1.1.1. niniejszych OWH termin na odstąpienie od umowy wygasa po upływie 12 miesięcy i 14 dni od dnia rozpoczęcia trwania czasu na odstąpienie od umowy na podstawie ust. VIII pkt. 1 niniejszych OWH.

1.3. Konsument może odstąpić od umowy, której przedmiotem jest dostawa towaru, nawet przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

2. Konsument ma obowiązek zwrócić towar lub przekazać go Sprzedawcy lub osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru towaru nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Nie dotyczy to sytuacji, gdy Sprzedawca proponuje odbiór towaru osobiście lub za pośrednictwem osoby przez niego upoważnionej. Termin, o którym mowa w zdaniu pierwszym, uważa się za zachowany, jeżeli towar został przekazany do przewozu nie później niż w ostatnim dniu terminu. (§10 ust. 1 ustawy nr 102/2014 Dz.U.).

3. Konsument, chcąc skorzystać z tego prawa, ma obowiązek zawiadomić Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy kupna najpóźniej w ostatnim dniu wskazanego terminu. Termin do odstąpienia od umowy uważa się za zachowany, jeżeli oświadczenie o odstąpieniu od umowy zostało wysłane do Sprzedawcy najpóźniej w ostatnim dniu tego terminu na adres Sprzedawcy, którym jest:

ELIZZ s.r.o., Vojtaššákova 601/117 027 44 Tvrdošín, Słowacja

Konsument może również skorzystać z tego prawa w każdej siedzibie Sprzedawcy.

4.Odstąpienie od umowy sprzedaży może zostać złożone Sprzedającemu w formie papierowej lub w formie zapisu na innym trwałym nośniku. Odstąpienie od umowy można również dokonać poprzez Formularz odstąpienia od umowy, który jest dostępny na stronie internetowej Sprzedawcy. Konsumentowi przysługuje również prawo do ustnego odstąpienia od umowy, w szczególności poprzez jasno sformułowane oświadczenie konsumenta wyrażające wolę odstąpienia od umowy.

5. Odstępując od umowy, strony umowy zobowiązane są do wzajemnego zwrotu świadczonych sobie usług. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru powstałe w wyniku obchodzenia się z towarem, które wykracza poza obróbkę konieczną do stwierdzenia cech i funkcjonalności towaru. Konsument nie ponosi odpowiedzialności za zmniejszenie wartości towaru, jeżeli Sprzedawca nie dopełnił obowiązku informacyjnego o prawie odstąpienia konsumenta od umowy zgodnie z § 3 ust. 1 lit. h). Ustawa nr. 102/2014 Dz. o prawie konsumenta.

6. Konsument może skorzystać z formularza odstąpienia od umowy bez podania przyczyny. Formularz odstąpienia od umowy jest dostępny na stronie internetowej Sprzedającego.

7. W przypadku odstąpienia przez konsumenta od umowy zgodnie z ustawą nr 102/2014 Dz.U. ponosi on koszty zwrotu towaru do Sprzedawcy zgodnie z § 10 ust. 3 ustawy nr. 102/2014 Dz.U., a w przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, także koszty zwrotu towaru, za wysyłkę odesłany pocztą ponosi Konsument. Nie dotyczy to sytuacji, gdy Sprzedający zgodził się sam je ponieść lub nie dopełnił obowiązku wynikającego z § 3 ust. 1 litera i). Ustawa nr. 102/2014 Dz.

8. Sprzedawca ma obowiązek bez zbędnej zwłoki, nie później niż 14 dni od dnia doręczenia konsumentowi oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności na podstawie lub w związku z umową, w tym koszty przesyłki, dostawy i opłaty pocztowej oraz inne koszty i opłaty; nie narusza to postanowienia § 8 ust. 5. Ustawa nr. 102/2014 Dz. Ustawa o ochronie konsumentów przy sprzedaży towarów lub świadczeniu usług na podstawie umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem sprzedającego

9. Zgodnie z § 9 ust. 3 ustawy nr. 102/2014 Dz. ze zmianami., Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi dodatkowych kosztów, jeżeli konsument wyraźnie wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę. Koszty dodatkowe to różnica pomiędzy wybranymi przez konsumenta kosztami dostawy a kosztami najtańszego standardowego sposobu dostawy oferowanego przez Sprzedawcę.

10. Przesyłki wysyłane w przypadku odstąpienia od umowy kupna za pobraniem nie będą przyjmowane przez Sprzedającego. Zalecamy kupującym wysyłanie przesyłek listem poleconym lub podobną formą bez podawania kwoty za pobraniem.

11. Konsument w przypadku odstąpienia od umowy ponosi tylko koszty zwrotu towaru do Sprzedawcy lub osoby upoważnionej przez Sprzedawcę do przejęcia towaru. Nie dotyczy to sytuacji, gdy Sprzedający zgodził się sam je ponieść lub nie dopełnił obowiązku wynikającego z § 3 ust. 1 litera i). Ustawa o ochronie konsumentów przy sprzedaży towarów lub świadczeniu usług na podstawie umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem sprzedającego oraz o zmianie niektórych ustaw.

12. Oprócz obowiązków określonych w paragrafach 1, 3 do 5 oraz § 9 ust. 3 ustawy nr. 102/2014 Dz. skorzystanie przez konsumenta z prawa odstąpienia od umowy nie może wiązać się z dodatkowymi kosztami lub innymi obowiązkami dla konsumenta.

13. Prawo odstąpienia od umowy nie dotyczy towarów i usług, o których mowa w §7 ust. 6 liter a) do l) ustawy nr. 102/2014. Z.z.

Konkretnie:

a)świadczenia usługi, jeżeli świadczenie usługi rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta, a konsument oświadczył, że został należycie poinformowany, że wyrażając zgodę traci prawo odstąpienia od umowy po pełnym świadczeniu usługi,

b)sprzedaży towarów lub świadczenia usług, których cena zależy od ruchów cen na rynku finansowym, na które Sprzedawca nie ma wpływu i które mogą wystąpić w okresie do odstąpienia od umowy,

c)sprzedaż towarów wykonanych na specjalne zamówienie konsumenta, towarów na zamówienie lub towarów przeznaczonych specjalnie dla jednego konsumenta,

d)sprzedaż towarów ulegających szybkiemu zepsuciu,

e)sprzedaż towarów zamkniętych w opakowaniach ochronnych, których nie można zwrócić ze względów zdrowotnych lub higienicznych, a których opakowanie ochronne zostało naruszone po dostarczeniu,

  1. f)sprzedaż towarów, które ze względu na swój charakter mogą po dostarczeniu zostać nierozłącznie zmieszane z innymi towarami,

g)sprzedaż napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy, przy czym ich dostawa może nastąpić najwcześniej po 30 dniach, a ich cena jest uzależniona od ruchów cen rynkowych, na które Sprzedawca nie ma wpływu,

h)dokonania pilnych napraw lub konserwacji, o które konsument wyraźnie poprosił Sprzedawcę; nie dotyczy to umów o świadczenie usług oraz umów, których przedmiotem jest sprzedaż towarów innych niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, jeżeli zostały one zawarte podczas wizyty Sprzedawcy u konsumenta, a konsument nie złożył w przedsprzedaży tych usług lub towarów,

i)sprzedaż fonogramów, nagrań wideo, fonogramów lub oprogramowania komputerowego sprzedawanych w opakowaniach ochronnych, jeżeli konsument rozpakował to opakowanie,

j)sprzedaż czasopism, z wyjątkiem sprzedaży na podstawie umowy o prenumeratę oraz sprzedaży książek niedostarczanych w opakowaniach ochronnych

k)świadczenie usług noclegowych w celu innym niż zakwaterowanie, przewóz rzeczy, wynajem samochodów, świadczenie usług gastronomicznych lub świadczenie usług związanych z wypoczynkiem i zgodnie z którymi Sprzedawca zobowiązuje się świadczyć te usługi w uzgodnionym terminie lub w uzgodnionym terminie czas,

l)dostarczanie treści elektronicznych innych niż na nośniku materialnym, o ile dostarczanie rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta i konsument wskazał, że został należycie poinformowany, że wyrażając zgodę traci prawo do wycofanie.

14.W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi środków pieniężnych w takiej formie, w jakiej otrzymał je od Konsumenta. Zmiana formy zwrotu dla konsumenta jest możliwa tylko za zgodą konsumenta.

15.Po odstąpieniu od umowy, której przedmiotem jest sprzedaż towaru, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi płatności zgodnie z § 9 ust. 1 ustawy nr. 102/2014. o ochronie konsumenta przed wydaniem mu towaru lub do czasu udowodnienia przez konsumenta, że ​​towar został zwrócony Sprzedawcy, chyba że Sprzedawca proponuje odbiór towaru osobiście lub za pośrednictwem osoby przez niego upoważnionej.

16.Jeżeli konsument odstąpi od umowy o świadczenie usług i wyraził wyraźną zgodę zgodnie z § 4 ust. 6 ustawy nr. 102/2014. o ochronie konsumenta. ze zmianami konsument obowiązany jest zapłacić Sprzedawcy jedynie cenę za faktycznie wykonane świadczenie do dnia doręczenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Cena za faktycznie wykonane świadczenie jest obliczana proporcjonalnie na podstawie łącznej ceny uzgodnionej w umowie. Jeżeli łączna cena uzgodniona w umowie jest zawyżona, cena za faktycznie wyświadczone świadczenie zostanie wyliczona na podstawie ceny rynkowej.

17.Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za

17.1.Usługi świadczone w okresie do odstąpienia od umowy, niezależnie od zakresu świadczenia, jeżeli:

17.1.1.Sprzedawca nie przekazał Konsumentowi informacji zgodnie z § 3 ust. 1 litera h) lub list j), ustawa nr. 102/2014 Dz.U. z poprawkami

17.1.2.Konsument nie wyraził Sprzedawcy wyraźnej zgody na rozpoczęcie świadczenia usługi zgodnie z § 4 ust. 6, ustawa nr. 102/2014 Dz. U. z poprawkami

17.2.Treści elektroniczne dostarczane drogą elektroniczną lub częściowo, które nie są dostarczane na nośniku materialnym, jeżeli:

17.2.1.Konsument nie wyraził Sprzedawcy wyraźnej zgody na rozpoczęcie dostarczania treści elektronicznych na podstawie § 4 ust. 8, ustawa nr. 102/2014 Dz.U. z poprawkami

17.2.2.Konsument nie oświadczył, że został prawidłowo poinformowany, że wyrażając zgodę zgodnie z punktem pierwszym traci prawo odstąpienia od umowy, lub

17.2.3.Sprzedawca nie przekazał Konsumentowi potwierdzenia zgodnie z § 6 ust. 1 lub ust. 2 litery b). Ustawa nr. 102/2014 Dz. U. z poprawkami

18.Jeżeli na podstawie umowy zawartej poza lokalem Sprzedawcy, w chwili zawarcia umowy towar został dostarczony do domu konsumenta i ze względu na jego charakter nie jest możliwe odesłanie towaru do Sprzedawcy pocztą, Sprzedawca jest zobowiązany do odbioru 1. Ustawa nr. 102/2014. o ochronie konsumenta z późniejszymi zmianami

19.Sprzedawca poucza Kupującego, że jeżeli na podstawie umowy o świadczenie usługi ma się rozpocząć świadczenie usługi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy lub jeżeli Kupujący zażąda świadczenia usługi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy:

19.1.Wyrażając zgodę na rozpoczęcie świadczenia usługi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, kupujący traci prawo do odstąpienia od umowy po pełnym wykonaniu usługi.

19.2.Sprzedający musi posiadać wyraźną zgodę Kupującego na rozpoczęcie świadczenia usługi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy oraz oświadczenie, że konsument został prawidłowo pouczony zgodnie z pkt 19.1. Artykuł VIII niniejszych OWH.

  1. Alternatywne metody rozwiązywania sporów

1.W przypadku, gdy konsument nie jest usatysfakcjonowany sposobem, w jaki Sprzedawca rozpatrzy jego reklamację lub uważa, że ​​Sprzedawca naruszył jego prawa, Kupujący ma prawo zwrócić się do Sprzedawcy z dochodzeniem roszczeń. Jeżeli Sprzedawca ustosunkuje się do żądania konsumenta zgodnie ze zdaniem poprzednim lub nie ustosunkuje się do takiego żądania w terminie 30 dni od dnia jego wysłania do konsumenta, konsument ma prawo złożyć wniosek o wszczęcie alternatywnego rozwiązywania sporu na podstawie § 12 ustawy nr. 391/2015 Dz. o alternatywnym rozwiązywaniu sporów oraz o zmianie niektórych ustaw, z późniejszymi zmianami. Właściwym podmiotem dla alternatywnego rozwiązywania sporów konsumenckich ze Sprzedawcą jest Słowacka Inspekcja Handlowa (kontakt można znaleźć https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi), lub inny odpowiedni upoważniony podmiot ADR prawny zarejestrowany na liście podmiotów prowadzonej przez Ministerstwo Gospodarki Republiki Słowackiej (lista dostępna jest pod adresem http://www.mhsr.sk/, lub bezpośrednio na stronie https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.

Kupujący ma prawo wybrać, do którego z powyższych podmiotów się zwrócić. Kupujący może skorzystać z platformy internetowego rozstrzygania sporów dostępnej na stronie internetowej w celu przedstawienia alternatywnej propozycji rozstrzygania sporów. http://ec.europa.eu/consumers/odr/, lub bezpośrednio na stronie https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Z alternatywnych metod rozstrzygania sporów może skorzystać wyłącznie Kupujący, który przy zawieraniu i realizacji umowy występuje jako konsument. Alternatywne rozstrzyganie sporów dotyczy wyłącznie sporu między Konsumentem a Sprzedawcą, wynikłego z umowy konsumenckiej lub związanego z umową konsumencką. Alternatywne rozstrzyganie sporów dotyczy wyłącznie umów zawieranych na odległość. Podmiot ADR może odrzucić propozycję, jeżeli wymierna wartość sporu nie przekracza ……. PLN. Podmiot ADR może żądać od konsumenta uiszczenia opłaty za wszczęcie ADR do maksymalnej kwoty …… PLN z VAT.

Wszystkie inne informacje dotyczące alternatywnego rozstrzygania sporów pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym – konsumentem, wynikających z umowy kupna jako umowy konsumenckiej lub związanych z umową kupna jako umowy konsumenckiej, znajdują się na stronie internetowej Ministerstwa Gospodarki Republiki Słowackiej www. mhsr.sk oraz w ustawie nr. 391/2015 Dz. o alternatywnym rozwiązywaniu sporów oraz o zmianie niektórych ustaw, z późniejszymi zmianami.

  1. Postanowienia końcowe

1.Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Ogólnych Warunków Handlowych. Obowiązek pisemnego powiadomienia o zmianie Ogólnych Warunków jest spełniony poprzez zamieszczenie go w Sklepie Internetowym Sprzedawcy. W przypadku zmiany Ogólnych Warunków, stosunki pomiędzy Kupującym a Sprzedającym regulują Ogólne Warunki obowiązujące w chwili zawarcia Umowy Kupna-Sprzedaży, aż do momentu jej rozwiązania.

2.W przypadku stosunków umownych (a także innych stosunków prawnych, które mogą wynikać ze stosunku umownego) z osobami fizycznymi, które nie działają w zakresie przedmiotu swojej działalności gospodarczej / konsumentów /przy zawieraniu umowy kupna zgodnie z niniejszymi OWH, zastosowanie oprócz ogólnych przepisów ustawy nr 40/1964 Dz. Kodeksu Cywilnego z późniejszymi zmianami, a także przepisów szczególnych, w szczególności ustawy nr. 102/2014 Dz. o ochronie konsumenta przy sprzedaży towarów lub świadczeniu usług na podstawie umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem Sprzedawcy oraz ustawy nr. 250/2007 Dz. w sprawie ochrony konsumentów.

3.Niniejsze Ogólne Warunki stanowią integralną część Procedury Reklamacyjnej oraz Zasad i Instrukcji Ochrony Danych Osobowych niniejszego sklepu internetowego. Dokumenty – Procedura reklamacyjna oraz Zasady i Instrukcja ochrony danych osobowych tego sklepu internetowego publikowane są na domenie sklepu internetowego Sprzedawcy.

4.Niniejsze ogólne warunki wchodzą w życie z chwilą ich opublikowania w Sklepie Internetowym Sprzedawcy 25.06.2021 r.

 

 

Back to Top
0
    0
    Twój koszyk
    Twój koszyk jest pustyPowrót do sklepu