REKLAMACJE
Sklepu internetowego elizz.pl
- Postanowienia ogólne
1.1. Niniejsze postępowanie reklamacyjne wydawane jest zgodnie z ustawą nr. 40/1964 Kodeks Cywilny z późniejszymi zmianami (zwany dalej „Kodeksem Cywilnym”), ustawa nr. 250/2007 o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami (zwana dalej „Ustawą o ochronie konsumentów”), ustawa nr 102/2014 Dz. o ochronie konsumentów przy sprzedaży towarów lub świadczeniu usług na podstawie umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem Sprzedawcy ze zm. 22/2004 w sprawie handlu elektronicznego z późniejszymi zmianami. I reguluje stosunek prawny pomiędzy Sprzedającym, który jest:
1.2.Sprzedawcą jest firma
Nazwa sklepu: ELIZZ s.r.o.
Lokalizacja firmy: Vojtaššákova 601/117 027 44 Tvrdošín, Słowacja
Zarejestrowana w Rejestrze Handlowym Sądu Rejonowego w Żylinie, sekcja: 68100/L
REGON: 54015332
NIP: 2121576028
VAT: SK2121576028
Konto bankowe: IBAN: SK08 0200 0000 0045 1179 7857, BIC: SUBASKBX w banku VÚB banka, a.s.
Sprzedającym, który jest płatnikiem VAT/Podatek od towarów i usług/
(dalej również „Sprzedawca”) oraz każdą osobę będącą Kupującym towary lub usługi oferowane przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym, która występuje jako konsument zgodnie z pozostałymi postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz obowiązującymi przepisami prawa określającymi konsumenta, w ramach obowiązującego ustawodawstwa słowackiego Republiki, w szczególności ustaw: Ustawa nr. 102/2014 Dz. o ochronie konsumentów przy sprzedaży towarów lub świadczeniu usług na podstawie umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem Sprzedawcy nr. 250/2007 Dz. o ochronie konsumentów z późniejszymi zmianami, Ustawa nr. 22/2004 Dz. o handlu elektronicznym z późniejszymi zmianami, Ustawa nr. 40/1964 brzmienie prawa Kodeksu Cywilnego z późniejszymi zmianami, Ustawa nr. 250/2007 Dz. o sprawie ochrony konsumentów, z późniejszymi zmianami.
1.3.Kontakt mailowy i telefoniczny ze Sprzedawcą to:
Email: ………….
Tel.: …………..
1.4.Adres do przesyłania dokumentów, reklamacji, odstąpienia od umowy itp. to:
ELIZZ s.r.o., Vojtaššákova 601/117 027 44 Tvrdošín, Słowacja
1.5.Niniejszy Tryb Reklamacyjny reguluje prawa i obowiązki Kupującego będącego konsumentem w zakresie wykonywania praw z wad rzeczy (towarów) lub usług zgodnie z zawartą ze Sprzedawcą umową sprzedaży na odległość za pośrednictwem sklepu internetowego Sprzedającego elizz.pl
1.6.Kupującym jest każda osoba (osoba fizyczna lub prawna), która przesłała zamówienie za pośrednictwem elektronicznego formularza zamówienia za pośrednictwem strony internetowej Sprzedającego lub innego środka porozumiewania się na odległość.
1.7. Konsumentem jest Kupujący będący osobą fizyczną, który przy zawieraniu umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego Sprzedawcy nie działa w zakresie swojej działalności gospodarczej.
1.8.Niniejsza procedura reklamacyjna reguluje stosunki prawne pomiędzy Kupującymi będącymi konsumentami, a Sprzedawcą. Z wyjątkiem pkt 4.12. niniejszej Procedury Reklamacyjnej (oświadczenie Sprzedawcy o okresie gwarancji w przypadku, gdy Kupujący nie występuje jako konsument).
1.9.Produkty (dalej również „Rzeczy”) to towary, usługi, które są przeznaczone do sprzedaży i są również publikowane w Sklepie internetowym Sprzedawcy.
2. Łącza
2.1.Stosunki z tytułu odpowiedzialności Sprzedawcy za wady towaru lub usługi (a także inne stosunki prawne mogące wynikać ze stosunku umownego) z osobami fizycznymi, które przy zawieraniu umowy kupna nie działają w zakresie swojej działalności (konsumentami), podlegają przepisom ogólnym Ustawa nr 40/1964 Kodeksu Cywilnego z późniejszymi zmianami, a także przepisom szczególnych, w szczególności ustawy nr. 102/2014 o ochronie konsumenta przy sprzedaży towarów lub świadczeniu usług na podstawie umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem Sprzedawcy oraz ustawy nr. 250/2007 w sprawie ochrony konsumentów.
2.2.Stosunki prawne wynikające z wykonywania uprawnień z tytułu odpowiedzialności za wady pomiędzy Sprzedającym a Kupującym, który jest osobą prawną lub osobą fizyczną przedsiębiorcą działającą w ramach swojej działalności gospodarczej /osobami nie będącymi w sytuacji konsumenta/ są regulowane ustawą nr. 513/1991 Kodeks handlowy z późniejszymi zmianami. Z wyjątkiem pkt 4.12. niniejszego Procedury Reklamacyjnej (oświadczenie Sprzedawcy o okresie gwarancji w przypadku, gdy Kupujący nie występuje jako konsument).
2.3. Zgodnie z §3 ust. 1 lit. n), ustawa nr. 102/2014 o ochronie konsumenta Sprzedawca informuje konsumenta, że nie istnieją szczególne kodeksy postępowania, do których przestrzegania Sprzedawca zobowiązał się przestrzegać, przy czym Kodeks Postępowania oznacza umowę lub zbiór zasad określających postępowanie Sprzedawcy, który zobowiązał się do przestrzegania niniejszego Kodeksu Postępowania w odniesieniu do jednej lub kilku szczególnych praktyk handlowych lub branż, chyba że wynika to z przepisów prawa lub innych aktów prawnych lub środków organu publicznego, do których przestrzegania Sprzedawca zobowiązał się, oraz sposobu, w jaki konsument może się z nimi zapoznać lub uzyskać ich brzmienie.
3. Odpowiedzialność Sprzedawcy za wady produktu (towarów i usług)
3.1.Sprzedający jest zobowiązany dostarczyć rzecz (towar) lub usługę zgodnie z zawartą umową kupna, t.j. w wymaganej jakości, ilości i bez wad (faktycznych, prawnych).
3.2.Sprzedający odpowiada za wady rzeczy lub usługi sprzedanej przez Kupującego. Jeżeli rzecz nie jest używana, Sprzedający odpowiada za wady powstałe po odebraniu rzeczy w okresie gwarancji (rękojmia). Sprzedający zaleca Kupującemu dochodzenie wad towaru lub usługi od Sprzedającego bez zbędnej zwłoki. W przypadku przedmiotów używanych Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za wady powstałe na skutek ich używania lub zużycia. W przypadku rzeczy sprzedanych po niższej cenie nie ponosi odpowiedzialności za wady, za które uzgodniono niższą cenę.
3.3.Kupujący ma prawo do sprawdzenia zakupionego przedmiotu lub usługi przed przejęciem.
4.1.Okres gwarancji wynosi 24 miesiące. Okres gwarancji na używany przedmiot wynosi 12 miesięcy. Okresy gwarancyjne zaczyna się od momentu otrzymania towaru lub usługi przez Kupującego.
4.2.Jeżeli rzecz nie ulega zepsuciu lub nie jest używana, Sprzedający odpowiada za wady powstałe po odebraniu rzeczy w okresie gwarancji (rękojmia). Okres gwarancji wynosi 24 miesiące. Jeżeli okres użytkowania jest oznaczony na sprzedanej rzeczy, jej opakowaniu lub dołączonej do niego instrukcji, okres gwarancji nie kończy się przed upływem tego okresu.
4.3.W przypadku towaru używanego Kupujący i Sprzedający mogą uzgodnić krótszy okres gwarancji, nie krótszy jednak niż 12 miesięcy.
4.4.W przypadku przedmiotów przeznaczonych do dłuższego użytkowania przepisy szczególne przewidują okres gwarancji dłuższy niż 24 miesiące. Okres gwarancji przekraczający 24 miesiące może dotyczyć tylko części towaru.
4.5.Na żądanie Kupującego Sprzedający jest zobowiązany do przedstawienia pisemnej gwarancji (karta gwarancyjna). Jeżeli charakter sprawy na to pozwala, zamiast karty gwarancyjnej wystarczy wystawić dowód zakupu.
4.6.Sprzedający, poprzez oświadczenie w karcie gwarancyjnej wystawionej Kupującemu lub w ogłoszeniu, może udzielić gwarancji wykraczającej poza zakres gwarancji przewidziany w niniejszej ustawie. Sprzedający określi warunki i zakres tej gwarancji w karcie gwarancyjnej.
4.7.Okresy gwarancji rozpoczynają się od przejęcia towaru przez Kupującego. Jeżeli zakupiona rzecz ma być wprowadzona do użytkowania przez przedsiębiorcę innego niż Sprzedający, okres gwarancji zaczyna się od dnia wprowadzenia rzeczy do użytkowania, jeżeli Kupujący zlecił uruchomienie nie później niż trzy tygodnie po przejęciu rzeczy i zapewnia niezbędną współpracę w celu prawidłowego i terminowego wykonania usługi.
4.8.W przypadku wymiany na nowy przedmiot okres gwarancyjny zaczyna się ponownie od momentu otrzymania nowego przedmiotu.
4.9. Wymiana na nową rzecz, o ile pozwala na to charakter gwarancji. Okres gwarancji na tę część zacznie się ponownie od momentu otrzymania nowej rzeczy. To samo dotyczy wymiany części przedmiotu objętego gwarancją.
4.10.Wadliwe przedmioty objęte okresem gwarancji przedawniają się, jeżeli nie zostaną wykonane w okresie gwarancji.
4.11.Okres gwarancji ulega przedłużeniu o czas, za który towar był reklamowany. Uprawnienia z tytułu odpowiedzialności za wady towaru, którego dotyczy okres gwarancji, wygasają, jeżeli nie zostały wykonane w okresie gwarancji.
4.12. Zgodnie z § 429 ust. 2 ustawy nr. 513/1991 Kodeks handlowy z późniejszymi zmianami Sprzedający oświadcza, że w przypadku długości okresu rękojmi w stosunkach handlowych pomiędzy Sprzedającym a Kupującym, który nie występuje jako konsument. Sprzedawca przejmuje gwarancję jakości towaru na okres 12 miesięcy. Okres gwarancji zaczyna się zgodnie z postanowieniami art. IV pkt 4.1 niniejszej Procedury Reklamacyjnej.
5.1.Kupujący jest uprawniony do korzystania z prawa odpowiedzialności za wady towarów, towarów lub usług pod adresem: Vojtaššákova 601/117 027 44 Tvrdošín, Słowacja
Kupujący może zawsze skorzystać z prawa do złożenia reklamacji osobiście w dowolnym lokalu Sprzedającego, w którym ze względu na charakter sprawy przyjęcie reklamacji jest możliwe, lub w siedzibie Sprzedającego, bądź za pośrednictwem osób trzecich, np. w Sklepie Internetowym. firmy transportowe, firmy kurierskie. Sprzedający zaleca Kupującemu skorzystanie z FORMULARZA REKLAMACYJNEGO w celu złożenia reklamacji.
W przypadku reklamacji Sprzedający zaleca Kupującemu dostarczenie faktury, karty gwarancyjnej lub innego dokumentu potwierdzającego zakup reklamowanego towaru lub usługi od Sprzedającego. Sprzedający zaleca Kupującemu opisanie wady towaru lub usługi przy składaniu reklamacji.
5.1.1.W przypadku, gdy Kupujący reklamuje towar lub usługę nie osobiście, Sprzedający rekomenduje Kupującemu przesłanie towaru wraz ze szczegółowym opisem wady towaru oraz dokumentem potwierdzającym zakup towaru od Sprzedającego (np. dowód wpłaty, faktura, karta gwarancyjna), dla przyspieszenie procesu reklamacyjnego.
5.1.2.W przypadku reklamacji zalecamy wysłanie towaru listem poleconym. Sprzedający nie rekomenduje wysyłanie towaru w formie za pobraniem, która nie zostanie przejęta przez Sprzedającego.
5.1.3.Sprzedawca jest zobowiązany do wystawienia Konsumentowi potwierdzenia przy składaniu reklamacji. W przypadku zgłoszenia reklamacji za pomocą środków komunikacji na odległość, Sprzedawca jest zobowiązany do niezwłocznego doręczenia Konsumentowi potwierdzenia reklamacji; jeżeli nie jest możliwe natychmiastowe doręczenie potwierdzenia, należy je doręczyć bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż wraz z dowodem reklamacji; Potwierdzenia reklamacji nie trzeba dostarczać, jeżeli konsument ma możliwość udowodnienia reklamacji w inny sposób.
5.1.4. Sprzedający ma obowiązek wystawić pisemny dokument rozpatrzenia reklamacji nie później niż 30 dni od dnia złożenia reklamacji.
5.2.Rozpatrzenie reklamacji nie wpływa na prawo konsumenta do odszkodowania na podstawie przepisu szczególnego.
5.3.Sprzedawca jest zobowiązany do ustalenia sposobu rozpatrzenia reklamacji zgodnie z § 2 lit. m) ustawy nr. 250/2007 Dz. Ustaw z późniejszymi zmianami (rozpatrzenie reklamacji oznacza zakończenie procedury reklamacyjnej poprzez wydanie naprawionego produktu, wymianę produktu, zwrot ceny zakupu produktu, zapłatę rozsądnego rabatu od ceny produktu, pisemne wezwanie do przejęcia lub uzasadnione odrzucenie) w trybie natychmiastowym, w skomplikowanych przypadkach nie później niż 3 dni robocze od dnia złożenia reklamacji, w uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy wymagana jest kompleksowa ocena techniczna stanu produktu lub usługi, nie później niż 30 dni od dnia złożenia reklamacji. Po ustaleniu sposobu rozpatrzenia reklamacji, reklamacja zostanie rozpatrzona niezwłocznie, w uzasadnionych przypadkach reklamacja może być załatwiona później; jednakże rozpatrzenie reklamacji nie może potrwać dłużej niż 30 dni od dnia złożenia reklamacji. W przypadku przejęcia przedmiotu reklamacji przez Sprzedawcę w terminie późniejszym niż dzień złożenia reklamacji, terminy rozpatrzenia reklamacji na podstawie niniejszego paragrafu rozpoczynają się od dnia przejęcia przedmiotu przez Sprzedawcę; najpóźniej jednak od momentu, w którym Sprzedawca uniemożliwi przejęcie przedmiotu reklamacji. Po upływie terminu rozpatrzenia reklamacji konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy lub ma prawo do wymiany towaru (przedmiotu reklamacji) na nowy.
5.4.Jeżeli konsument złożył reklamację produktu w ciągu pierwszych 12 miesięcy od zakupu, Sprzedawca może rozpatrzyć reklamację przez odrzucenie wyłącznie na podstawie profesjonalnego osądu; Niezależnie od wyniku recenzji, konsument może nie być zobowiązany do zwrotu kosztów recenzji lub innych kosztów związanych z recenzją. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Konsumentowi kopię ekspertyzy uzasadniającej odrzucenie reklamacji nie później niż 14 dni od dnia rozpatrzenia reklamacji.
5.5.Jeżeli konsument złożył reklamację dotyczącą produktu po upływie 12 miesięcy od zakupu, a Sprzedawca ją odrzucił, osoba rozpatrująca reklamację zobowiązana jest wskazać w dokumencie reklamacyjnym, do kogo konsument może przesłać produkt do profesjonalnej oceny. W przypadku przesłania produktu do ekspertyzy do wyznaczonej osoby, koszty ekspertyzy, jak również wszelkie inne związane z tym celowo poniesione koszty ponosi Sprzedający, niezależnie od wyniku ekspertyzy. Jeżeli konsument wykaże fachową oceną odpowiedzialność Sprzedawcy za wady, może ponownie złożyć reklamację; okres gwarancji nie jest naliczany podczas profesjonalnej oceny. Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi w terminie 14 dni od daty ponownego zgłoszenia reklamacji wszystkich kosztów poniesionych w celu profesjonalnej oceny, jak również wszelkich związanych z tym celowo poniesionych kosztów. Ponownie przesłany wniosek nie może zostać odrzucony.
5.6.Konsumentowi przysługuje zwrot niezbędnych kosztów (w szczególności opłaty pocztowej, którą zapłacił przy wysyłaniu reklamowanego towaru), które poniósł w związku z wykonywaniem prawnie uzasadnionych uprawnień z tytułu odpowiedzialności za wady towarów i usług. W przypadku odstąpienia od umowy z powodu wady rzeczy lub usługi konsumentowi przysługuje również zwrot kosztów takiego odstąpienia.
5.7.Wymogi oceny w rozumieniu punktu 5.4 niniejszego artykułu:
5.7.Wymogi oceny w rozumieniu punktu 5.4 niniejszego artykułu:
- a)identyfikację osoby dokonującej oceny zawodowej,
- b)dokładna identyfikacja rozpatrywanego produktu,
- c)opis stanu produktu,
- d)wynik oceny,
- e)datę dokonania oceny eksperckiej.
5.8.Jeżeli charakter produktu na to pozwala, Konsument w momencie składania reklamacji wyda produkt Sprzedawcy (osobie uprawnionej). Jeżeli charakter Towaru nie pozwala na dostarczenie Towaru do Sprzedawcy (osobie wyznaczonej), Konsument może żądać usunięcia wady w miejscu, w którym Towar się znajduje, albo uzgodnić sposób dostawy Towaru ze Sprzedawcą.
5.9.Do okresu gwarancyjnego nie wlicza się okresu od wykonania uprawnienia z tytułu odpowiedzialności za wady do momentu, w którym Kupujący był zobowiązany do odbioru rzeczy po zakończeniu naprawy. Sprzedawca jest zobowiązany do wystawienia Kupującemu potwierdzenia o tym, kiedy skorzystał z prawa, a także o czasie naprawy i czasie jej trwania.
6.1.Jeżeli jest to wada możliwa do usunięcia, Kupującemu przysługuje prawo do jej bezpłatnego i prawidłowego usunięcia. Sprzedawca jest zobowiązany do usunięcia wady bez zbędnej zwłoki.
6.2.Kupujący może zamiast usunięcia wady żądać wymiany rzeczy albo, jeżeli wada dotyczy tylko części rzeczy, wymiany części, jeżeli Sprzedający nie ponosi niewspółmiernych kosztów w stosunku do ceny towaru lub powagi wady.
6.3.Sprzedający, zamiast usunięcia wady, może zawsze wymienić wadliwy towar na nowy, o ile nie spowoduje to poważnych utrudnień dla Kupującego.
6.4.Jeżeli jest to wada, której nie można usunąć, a która uniemożliwia prawidłowe używanie rzeczy , Kupującemu przysługuje prawo do wymiany rzeczy lub prawo do odstąpienia od umowy. Takie same uprawnienia przysługują Kupującemu w przypadku wad, które można usunąć, ale gdy Kupujący nie jest w stanie właściwie korzystać z rzeczy z powodu ponownego wystąpienia wady po naprawie lub z powodu większej liczby wad.
6.5.W przypadku innych nienaprawialnych wad Kupującemu przysługuje rozsądna zniżka od ceny towaru.
7.1.Niniejsza Procedura Reklamacyjna stanowi integralną część Ogólnych Warunków oraz Zasad i Instrukcji Ochrony Danych Osobowych niniejszego sklepu internetowego. Dokumenty – Ogólne Warunki oraz Zasady i instrukcje dotyczące ochrony danych osobowych niniejszego sklepu internetowego publikowane są na domenie sklepu internetowego Sprzedawcy.
7.2.W przypadku zmiany Procedury Reklamacyjnej, do relacji pomiędzy Kupującym a Sprzedającym stosuje się Procedurę Reklamacyjną obowiązującą w chwili zawarcia Umowy kupna-sprzedaży, aż do momentu jej rozwiązania.
7.3.Niniejsza procedura reklamacyjna jest ważna i skuteczna w chwili jej opublikowania w sklepie internetowym Sprzedawcy w dniu 25 czerwca 2021 r.